Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kam s mrtvolou v Praze?

 V pátek jsem narazila na svou první mrtvolu cestou do práce. Cítila  jsem se vnitřně tak rozcitlivělá. Napůl zhnusená, napůl dojatá. Ale hlavně -  bylo mi do breku. Nejdřív jsem ji chtěla obloukem obejít a pokračovat vytčeným

směrem. Mrtvola mi ale ležela přímo v cestě na přechodu pro chodce a tak se pocity lítosti a dojetí začaly ve mě hromadit. A k tomu se navíc připojily i výčitky svědomí. Apelovaly na mou slušnost a soucit. Myšlenky:" co by bylo, kdybys tu ležela ty?" už pouze dokonaly celý proces. A především ta představa, že budu někde ležet jako mršina a nikdo si mě nevšimne dala mé tělo do pohybu. Do pohybu se však uvedl i celý provoz dopravy do té doby zpacifikován červeným světlem. "Bože, ještě ho někdo znovu přejede a rozšmelcuje". Panikařila jsem vnitřně a rychle se začala přehrabovat v kabelce. Igelitové pytlíky v kabelce přítomny v množství nula. Papírové kapesníky nalezeny ale rychle odloženy, neboť byly shledány k uchopení mrtvého těla jako nehygienické. Poslední použitelná možnost k použití byla vydedukována nákupní taška jedné nejmenované francouzské  kosmetické firmy v barvě zelené. Taška uchopena a odhodlaně vstupuji do přechodu. Auta se mrtvolce i mě zručně vyhýbají. Přece jsme v Praze. Nejezdí tu žádná ořezávátka. Jsou zvyklí na mrtvolky i ženský vrhající se navzdory šťastnému, kulturnímu a perspektivnímu životu v Praze do silnice. Mrtvolka má u úst sraženou krev. Když na ni sáhnu, bude už tuhá nebo ještě měkká? Takhle debilně uvažuji v krizových situacích běžně. Soustředit se na podružné detaily je nejlepší technika, jak rozptýlit myšlenky napětí a strachu ze stresové situace. Zručně nabírám mrtvého, měkoučkého  holuba taškou do tašky. Je to metoda, kterou znám ze sběru exkrementů našeho psa. Aby ruka zůstala čistá. Srdce mi bije na  poplach. "Kam s ním?" Kam se uklízí mrtvá zvířata? Domů si ho neponesu. A fňukají hrobaři? Napadá mě, protože začínám zběsile mrkat a na řasách mám vodní mlhu. Nakonec mrtvola holuba končí v odpadkovém koši kousek od inkriminovaného místa vraždy. Celý den jsem se cítila tak dojatá a senzitivní. Měla jsem pocit, že jsem vykonala dobrý skutek, který se mi jednou také vrátí v dobrém.

Vrátil se dřív, než byste řekli švec. Na druhý den při procházce se psem narážím na další mrtvolu. Dobří holubi se opravdu vracejí. Jako správná hrobařka  jsem již vybavena navoněnými neprůhlednými pytlíky. Tato mrtvola je už tuhá. Celý proces mě skoro nedojímá. Jen přemýšlím pragmaticky, zda se mám sama nahlásit na odboru odpadu města a požadovat slevy za sběr mrtvých ptáků? Či to mám vzít ezotericky a sbírat pilně, v klidu bez nároku na odměnu mrtvoly dál. A jednou mi to dušičky ptáků vrátí? Přilétnou pospojovaní modrými stužkami v zobáčku a já si nasednu do kočáru, do kterého budou zapřaženi. A poletíme všichni tam, odkud jsme přišli.

A co si myslíte vy? Mám sbírat dál? Nebo je pouze překračovat?

 

 

Autor: Ilona Ondráčková | neděle 17.5.2015 13:00 | karma článku: 19,53 | přečteno: 1735x
  • Další články autora

Ilona Ondráčková

Dušičková pohádka

Zahlédla jsem je jednoho prosluněného odpoledne, jak kráčí přes rušnou křižovatku v Praze. Věnovala jsem se zrovna své jedné z nejoblíbenějších činností při čekání na tramvaj. Chytání lelků a pozorování svých bližních.

8.10.2023 v 8:45 | Karma: 8,73 | Přečteno: 194x | Ostatní

Ilona Ondráčková

Podzimní zen

Příroda nám namíchala nový parfém Podzimní zen. Vůně země, která je naplněná až po okraj všemi svými odvedenými sliby. Sametově hladká i drsně vroubkovaná. Odrážejí se v ní barvy temně fialové, tmavě rudé, zářivě žluté,

27.9.2023 v 10:55 | Karma: 6,69 | Přečteno: 148x | Poezie a próza

Ilona Ondráčková

Boj o kouzelnou knihu

Po zatažené obloze se opilým tanečním krokem začal prohánět vítr. Chvíli tančil svižnou polku v kruzích aby za chvíli změnil styl v trhané a rychlé tango. Vír ledového vzduchu hnal oblaka do houfu před sebou.

21.9.2023 v 11:11 | Karma: 5,02 | Přečteno: 150x | Poezie a próza

Ilona Ondráčková

Neplánovaná dovolená

Na dvorku v trávě ležela opuštěná růžová teniska. Rozhlížela se udiveně okolo sebe. “Kdepak se schovává moje kolegyně? Moje věrná družka, druhá do páru?” Ale ať se rozhlížela doprava i doleva, kam jí špička a pata dovolila kouknout,

14.9.2023 v 11:11 | Karma: 4,54 | Přečteno: 322x | Cestování

Ilona Ondráčková

Tureček za sedm korun

Stalo se to devadesátých letech. Káva turecká do skla i do šálku se v kavárně u Hubáčků podávala za pouhých sedm korun českých. A v celém Písku byla nejlevnější. Pracovala jsem tenkrát jako barmanka v denní kavárně.

7.9.2023 v 13:13 | Karma: 23,09 | Přečteno: 740x | Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

  • Počet článků 133
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1745x
autorka knih: Spokojená Blbka, Hrad vzpomínek